eurostudent wydanie karierowe, grudzień 2017/styczeń 2018

www.eurostudent.pl / raport specjalny FMCG, czyli branża dóbr szyb- ko zbywalnych, w skład któ- rej wchodzą: środki czystości, żywność, chemia gospodarcza czy artykuły tytoniowe i alko- holowe, uważana jest za jedną z najbardziej atrakcyjnych pod względem planowania kariery. Wszystko przez jej różnorod- ność. Należą do niej nie tylko producenci wyżej wymienio- nych artykułów, ale i sklepy, w których są sprzedawane, cen- tra magazynowe, w których są przechowywane i z których są dystrybuowane. Stąd wywodzą się także różnorodni operatorzy zarządzający markami bran- ży gastronomicznej. Nie tylko ta wielość kusi, by związać się z branżą. To sektor szczególnie otwarty na studentów i oferu- jący bardzo ciekawą ścieżkę kariery, szczególnie jeśli chodzi o obszary sprzedaży, logistyki i administracji. – Zakres stanowisk i pożąda- nych kompetencji jest na tyle szeroki, że na brak ofert pracy nie mogą narzekać zarówno kandydaci wyróżniający się zna- jomością języków obcych, jak i osoby, które najlepiej odnaj- dują się w pracy twórczej. Na- tomiast osoby charakteryzujące się wyjątkowym podejściem do klienta, wysoką komunikatyw- nością, umiejętnością pracy w stresie i dobrą organizacją własnego czasu pracy, z pew- nością znajdą zatrudnienie na stanowiskach sprzedażowych – mówi Katarzyna Lewczuk, kon- sultantka Randstad Polska. Zakręć się w sprzedaży To właśnie w sprzedaży czeka jedna z najciekawszych i najdy- namiczniejszych ścieżek karie- ry. Ten dział przyjmuje towar, nadzoruje jego obecność na półkach i zajmuje się całościo- wą obsługą klienta w sieciach handlowych. Pracownicy za- trudnieni w obszarze sprzedaży odpowiadają za sprawne funk- cjonowanie marketów. Dbają o najwyższą jakość i świeżość towarów, znajdujących się na sklepowych półkach. Poza tym obsługują klientów na stoiskach z wędlinami, serami i rybami, a także przy kasach. To praca przede wszystkim dla osób, któ- re cenią kontakt z klientem. I… chcą szybko awansować. Praca w sprzedaży to kuźnia talen- tów. Ścieżkę kariery zaczyna się tutaj najczęściej od stanowiska sprzedawcy. Po zdobyciu od- powiedniego doświadczenia można awansować na zastępcę kierownika, a następnie kierow- nika sklepu. To jednak nie ko- niec. W dalszej kolejności można zostać kierownikiem regional- nym, odpowiadając za sklepy zlokalizowane na konkretnym obszarze, a w końcu zostać me- nedżerem. Dla dobrych planistów Kolejnym obszarem wartym za- interesowania w FMCG jest dział logistyki. To on odpowiada za przyjęcie towaru, magazynowa- nie i dystrybucję do marketów. Pracownicy tego działu zapew- niają terminową i kompleksową dostawę towarów do marketów, przygotowują transport i odpo- wiadają za jego dotarcie do celu. Dokonują szczegółowej kontro- li ilości i jakości dostarczonego towaru, a po zakończeniu we- ryfikacji sporządzają protokoły, w których dokumentują ewen- tualne niedobory, nadwyżki ilościowe oraz braki jakościowe i wady. W tym dziale sprawdzą się osoby, które mają smykałkę do planowania, są uporządko- wane i doskonale zarządzają swoim czasem. Przez wzgląd na wprowadzanie nowych techno- logii to też praca dla osób, które stawiają na swój ciągły rozwój. A ten umożliwia pięcie się po szczeblach kariery: od logistyka, po specjalistę ds. logistyki, kie- rownika, dyrektora ds. logistyki aż po menedżera. Różnorodność w centralach Najbardziej różnorodnym pod względem ofert pracy i możli- Kaufland, jako wiodące europejskie przedsiębior- stwo w sektorze handlu detalicznego, jest dosko- nałym miejscem pracy dla osób kreatywnych, od- powiedzialnych i otwar- tych na zmiany. Dla tych wszystkich, którzy realizu- ją cele, są zaangażowani i kompetentni. To właśnie w Kauflandzie czekają na nich ciekawe i ambitne projekty, które dają nie- ograniczone możliwości rozwoju zawodowego. Mamy bogatą ofertę sta- nowisk pracy z bardzo wielu obszarów, w jakich funkcjonuje nasza firma. Wiemy, że oprócz atrak- cyjnego wynagrodzenia bardzo ważna jest atmos- fera w pracy. Dbamy o to, by współpraca naszych pracowników opierała się na wzajemnym zaufaniu. Otwarte i koleżeńskie re- lacje to podstawa naszej kultury organizacyjnej. Elastyczne godziny pracy pozwalają lepiej pogodzić pracę z życiem osobistym. Dodatkowo w każdy pią- tek pracujemy krócej, żeby cieszyć się dłuż- szym weekendem. Dobre samopoczucie naszych pracowników jest jednym z naszych priorytetów. MałgorzataŁawnik CzłonekZarządu ds.Personalnych KauflandPolska Rozwijaj się w FMCG i sieciach handlowych Jeśli nie znosisz bezczynności, uwielbiasz kontakt z ludźmi i nie boisz się wyzwań, to FMCG jest branżą, w której powinieneś rozglądać się za pracą. Znajdziesz tumnóstwo różnorodnych ofert i zrealizujesz interesującą ścieżkę kariery. Najbardziej kusząca praca czeka w obszarach sprzedaży, administracji i logistyki. Tekst: Justyna Sobolak

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=