eurostudent wydanie karierowe, październik 2017

Nie tylko formalne wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe (czyli tzw. twarde kwalifikacje) mają w oczach pracodawców dużą wartość. Na rynku pracy, w tym także w branży FMCG, cenione są również umiejętności miękkie. Nestlé stawia na pracowników, którzy posiada- ją takie kompetencje, jak: komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole, która ma wpływ na współpracę pomiędzy pracownikami. Ponadto ważna jest inicjatywa rozumiana jako pomysłowość, chęć działania, proaktywność, kreatywność czy dążenie do realizacji celu. Cenimy odwagę w proponowaniu nowych rozwiązań i umiejętność obrony swoich pomysłów. Największe szanse na karierę w naszej fir- mie mają osoby, które nie boją się wyzwań i nowych doświadczeń. Izabela Rębała Specjalista ds. Rekrutacji i Employer Brandingu Nestlé Polska S.A. reklama ności siebie. Jest to praca bardzo wymagająca, niezależnie od sta- nowiska. Na niemal każdym trze- ba wykazać się kreatywnością, samodzielnością i gotowością do ciężkiej pracy. Także umiejętność współpracy w grupie jest jedną z najbardziej cenionych obecnie kompetencji. Innymi cechami, na które kładzie się nacisk, są: spraw- ne i skuteczne działanie w trud- nych sytuacjach, definiowane jako radzenie sobie ze stresem, samodzielność oraz umiejętne zarządzanie czasem i stawianie na swój własny rozwój. Ta ostatnia cecha nabiera bar- dzo dużego znaczenia w branży FMCG. To sektor, który stawia na wszechstronny rozwój pracowni- ków. Jasno wytycza ścieżkę karie- ry i dba, by była ona skutecznie realizowana. W niektórych fir- mach co roku wyłania się spośród wszystkich pracowników pulę osób z wysokim potencjałem oraz osiągających wysokie wy- niki w pracy. Dzięki temu tworzy się plany awansów na kluczowe stanowiska i oferuje specjalnie przygotowane programy rozwo- jowe najlepszym pracownikom, aby w pełni przygotować ich do objęcia nowych funkcji w przy- szłości. Pracownicy mogą liczyć • Dokładność, systematyczność i koncentracja na szczegółach. • Umiejętność planowania i organizacji własnej pracy. • Rozwinięte umiejętności komunikacyjne. • Odporność na stres. • Elastyczność i kreatywne podejście do pracy. • Gotowość do uczenia się, wnikliwość, samodyscyplina, dyspozycyjność. • Odpowiedzialność, inicjatywa i zaangażowanie wwykonywane zadania. • Otwartość i elastyczność. Najbardziej poszukiwane kompetencje miękkie wbranży FMCG na coaching, warsztaty rozwojo- we, informację zwrotną 360˚ czy też kwestionariusze badające typ osobowości (Extended Disc). Mogą także liczyć na udział zarówno w szkoleniach teore- tycznych, jak i praktycznych, podnoszących ich kompeten- cje miękkie. Rozwijaniu umie- jętności służą też szkolenia i kursy z wielu różnych zakresów tematycznych. Można tu wziąć udział w szkoleniach z: pierw- szej pomocy, bezpiecznej jaz- dy, warsztatach żywieniowych, warsztatach planowania własnej kariery, konferencjach zewnętrz- nych. W niektór ych firmach dostępna jest nawet firmowa bi- blioteczka z różnymi pozycjami rozwojowymi, zarówno książka- mi, jak i audiobookami. Jeśli więc stawiamy na swój wła- sny rozwój, lubimy dynamiczną pracę i nie boimy się wyzwań, bez wątpienia powinniśmy zaintere- sować się pracą w branży FMCG. Choć wymaga się tu rozwiniętych kompetencji miękkich, można być pewnym, że te oczekiwania zostaną wynagrodzone: ciekawą pracą, szybkim awansem i mnó- stwem okazji do zdobywania no- wych umiejętności. www.eurostudent.pl / fmcg

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=