eurostudent wydanie karierowe, październik 2017

AbsolventTalent Days to okazja dla młodych do sprawdzenia, co ofe- ruje rynek, w jakich specjalizacjach mogą znaleźć wymarzoną pracę i jakie kompetencje warto rozwijać. Znamy potrzeby studentów i mło- dych absolwentów i dajemy im dostęp do różnorodnych doświadczeń zawodowych – od rozmowy z pracodawcą, przez konsultację CV, po udział w bezpłatnych szkoleniach i warsztatach. Stąd hasło najbliższej edycji Absolvent Talent Days –„Zbieraj doświadczenia”. Katarzyna Godlewska COO Grupy Absolvent.pl główny organizator Absolvent Talent Days poziomem znajomości tego ję- zyka – mówi. Króluje angielski Wraz z rosnącą liczbą inwestycji zagranicznych w naszym kraju oraz rozwojem eksportu z każ- dym rokiem przybywa ofert pracy z wymogiem znajomości języka obcego. Króluje język angielski – jak wynika z analizy portalu rekruta- cyjnego Pracuj.pl, aż 70 proc. ofert pracy opublikowanychw I półroczu 2016 r. wymagało od kandydatów znajomości tego języka. Dlaczego tak się dzieje, wyjaśnia Agnieszka Dunaj, kierownik Biura Karier Uni- wersytetu Śląskiego w Katowicach. –Współcześnie język angielski stał się międzynarodowym językiem biznesu i właściwie w większości korporacji światowych nie traktuje się go jak języka obcego, a raczej jako język służący do codziennego porozumiewania się ze współpra- cownikami i klientami. Dlatego wysoki poziom umiejętności języ- kowych jest niezbędny w takich firmach – zauważa. Jak się uczyć skutecznie Choć większość z nas języka an- gielskiego teoretycznie uczy się od dziecka, tylko niewielka część osób osiąga poziom pozwalający na swobodną i nieskrępowaną języki / www.eurostudent.pl komunikację oraz pracę z użyciem tego języka. Dzieje się tak dlatego, iż większość standardowychmetod nauczania nie jest dostosowana do predyspozycji i możliwości danego ucznia – dla niektórych dobrym rozwiązaniembędzie nauka wgru- pie, dla innych zaś zajęcia w syste- mie„jeden na jeden”. Najważniejsza jest jednak motywacja – badania prowadzone na grupach uczniów języka obcego dotyczące wpływu motywacji na wynik nauki jedno- znacznie potwierdzają jej funda- mentalną rolę wosiąganiu sukcesu edukacyjnego. Tego typu bodźcem może być fakt, iż znajomość języka obcego jako wymaganie wobec potencjalnego pracownika poja- wia się w 68 proc. ogłoszeń o pra- cę, a płynność językowa w 37 proc. przypadków. Warto dodać, że 75 proc. korporacji sprawdza umie- jętności językowe kandydatów do pracy, dlatego warto być przygo- towanym i móc pochwalić się cer- tyfikatem językowym takim jak np. certyfikaty Cambridge English (FCE lub CAE) lub test IELTS. Gdzie jest potrzebny angielski? Wymóg znajomości angiel- skiego najczęściej pojawia się w ofertach skierowanych do specjalistów z obszaru IT – aż 92 proc. ogłoszeń dla programi- stów zawiera takie wymaganie. – Biegły angielski jest niezbęd- ny również w sektorze nowo- czesnych usług dla biznesu (BPO i SSC), który charakteryzuje się anglojęzycznym środowiskiem pracy oraz międzynarodowym charakterem, ale także w bran- żach IT oraz automotive. Jest to wymóg dotyczący tych sta- nowisk, które zakładają ko- nieczność porozumiewania się z zagranicznymi klientami, do- stawcami lub współpracowni- kami – mówi Agnieszka Dunaj, kierownik Biura Karier Uniwer- sytetu Śląskiego w Katowicach. Warto dodać, że znajomość ję- zyka angielskiego wpływa także na wysokość zarobków. Jak wy- nika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzo- nego w 2016 roku przez firmę Sedlak & Sedlak, pracownicy oceniający swoją znajomość ję- zyka angielskiego jako zaawan- sowaną zarabiali średnio 5800 zł brutto miesięcznie, natomiast zatrudnieni z podstawową zna- jomością języka angielskiego uzyskiwali przeciętnie 3450 PLN.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=