eurostudent wydanie karierowe, kwiecień/maj 2018

niejszych stanowisk w tego typu podmiotach jest transport ma- nagement. Menedżerowie trans- portu są odpowiedzialni za całość organizacji i koordynacji trans- portów. Są pośrednikami między przewoźnikami a firmami, które zlecają transport (np. z bran- ży przemysłowej czy handlo- wej). Mają bezpośredni kontakt z kierowcami i kontrolują przebieg transportu. Transport menedżerzy prowadzą samodzielne negocjacje dotyczące zakupów i sprzedaży. Planują ekonomiczne cele i odpo- wiadają za ich realizację. Istotną częścią transportów orga- nizowanych przez firmy z branży logistycznej jest tzw. transport in- termodalny, czyli wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu do przewozu ładunków, ale przy użyciu jednego kontenera lub nad- wozia wymiennego. Organizuje się transporty kolejowo-drogowe lub tzw. trasy short sea (krótkie połączenia morskie). Korzystanie z drogi morskiej i kolejowej jest na pewno przyszłością transportu międzynarodowego, ze względu na zmiany klimatyczne i wahania cen paliw. Transport menadżerzy mają za zadanie koordynować cały ten skomplikowany proces. Jak wygląda dokładnie praca transport menadżera? Co dzień dostaje bardzo wiele informacji, które musi na bieżąco analizować i odpowiednio szybko na nie re- agować. Powinien być elastyczny i umieć podejmować decyzje. Bar- dzo dużym atutem jest znajomość języków obcych lub predyspozy- cje do ich nauki. Istotna jest także umiejętność pracy zespołowej. To z pewnością nie jest to zawód dla samotników, którzy najlepiej czują się we własnym towarzystwie. Czymwtransporcie zajmujesięsales managment? Wfirmie transportowej zatrudnie- nie znajdą też specjaliści sprzedaży (sales managment), którzy przede wszystkim zajmują się utrzymy- waniem kontaktów z kluczowymi klientami i pozyskiwaniem no- wych. Poszerzają zakres zleceń fir- my, sporządzają oferty, negocjują warunki współpracy i ceny. Często podróżują, gdyż klienci znajdują się w odległych miejscach. Dlate- go jednymi z najbardziej istotnych na tym stanowisku umiejętności są komunikatywność, elastycz- ność, zamiłowanie do podróży i znajomość językówobcych, która jest niezbędna do sprawnej i efek- tywnej komunikacji z zagraniczny- mi kontrahentami. Logistyka to bardzo szeroka dzie- dzina biznesu, pracownicy mogą znaleźć tu zatrudnienie w każ- dym elemencie tzw. „łańcuchu dostaw”: począwszy od produk- cji (zaplanowanie i dostarczenie potrzebnych komponentów), poprzez transport towarów (do- starczenie na czas), aż po sprze- daż (zabezpieczenie magazynowe, prognoza zapotrzebowania rynko- wego). Ta branża to również miej- sce dla specjalistów z dziedzin takich jak finanse, controlling, ra- chunkowość, IT, marketing. Jeśli więc jesteś osobą dynamicz- ną, kontaktową, masz zdolności organizacyjne i znasz języki obce, może warto spróbować swoich sił w logistyce? Aleksandra Soboń-Smyk reklama WYDAWCA: FeniksMediaGroup, ul.NaWierzchowinach1D,30-222Kraków, tel.122570151, fax:122630622; REDAKCJA: Redaktornaczelny: DariuszWajs; Z-ca redaktoranaczelnego: RadosławUrban; Redaktorprowadząca: EwaKoczwara; Redaktor: JolantaWitkowska; Współpraca: Paweł Kawałek, Piotr Kołaczek, Aleksandra Soboń-Smyk, Beata Pałac, Łukasz Pieńkowski, Justyna Sobolak; KoordynatorprojektuPraktykiStażePraca: Grażyna Jancik, tel.122570150 ,grazyna.jancik@feniksmedia.pl ; STUDIOGRAFICZNE: KrzysztofKusiak (kierownikstudia),MarcinMasłyk Działprodukcji ikolportażu: KrzysztofChachlowski; tel.122630662, e-mail :produkcja@feniksmedia.pl ; magazyn akademicki MARKETINGIREKLAMA: reklama@feniksmedia.pl ; Kierownikmarketinguw ydawnictwa/ProjectManager: GrażynaJancik,tel.122570150,600064711 ,grazyna.jancik@feniksmedia.pl ; Z-cakierownikamarketinguwydawnictw a/ProjectManager : MarekCzaja,tel.122630661,600064717 ,marek.czaja@feniksmedia.pl ; DRUK: LSCCommunications,ul.ObrońcówModlina11,30-733Kraków; WmagazyniewykorzystanozdjęciazbibliotekiShutterstock.com. Zastrzegamy sobieprawo skracania iadiustacji tekstóworazzmiany tytułów.Materiałówniezamówionychniezwracamy.PrzedrukizMagazynu AkademickiegoEurostudentdozwolone sąwyłączniezauprzedniąpisemną zgodąwydawcy.Redakcjanieodpowiadaza treść reklam iogłoszeń.Wydawca maprawoodmówićzamieszczeniaogłoszenia i reklamy, jeżeli ich treść lub forma są sprzecznez liniąprogramową lubcharakterempismaorazwydawcy (art.36,pkt4Prawaprasowego). Grafikanaok ładce:www.shutterstock.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=