eurostudent wydanie karierowe, kwiecień/maj 2018

chodzą do działów mar- ke t i ngu b r andowego , t rade ma r ket i ngu czy niejednokrotnie wcielają się w rolę trenerów we- wnętrznych. – Praca w marketingu również zapewnia wiele ciekawych opcji rozwojo- wych. Międzynarodowe orga- nizacje, posiadające oddziały w różnych krajach, coraz czę- ściej proponują relokację, co pozwala na poznanie specy- fiki biznesu w innym miejscu na świecie i zdobycie bezcen- nego doświadczenia – mówi. Warto próbować swoich sił w tej branży, zwłaszcza, je- śli stawiamy na własny roz- wój. Firmy z FMCG stawiają inwestycje w kompetencje pracowników na pierwszym planie. – Już na początkowym etapie rekrutacji szukamy wśród kandydatów kompe- tencji, które pracodawca bę- dzie rozwijać. Patrzymy na kandydata z wyprzedzeniem, dwa lub trzy stanowiska do przodu, planujemy jego roz- wój – jednocześnie zabezpie- czając w ten sposób zasoby na przyszłość – zdradza Kata- rzyna Sołtysiak. W tym kontekście dużego znaczenia nabiera przygoto- wanie do objęcia obowiąz- ków, a w i ę c onboa rd i ng . Polega on na wprowadzeniu pracownika na stanowisko pracy i zapoznanie go z jego zakresem czynności. Najczę- ściej robi się to na zasadzie trzech „P”: Powiedz, Pokaż, Przećwicz. Rozwój poprzez wymianę doświadczeń od- Kluczową rolę w każdej organizacji odgrywa dział sprzedaży. Tylko wykwalifikowany, dobrze zgrany i oczywiście zmotywowany zespół handlowców jest w stanie przełożyć się na realizację celów sprzedażowych i biznesowych firmy. Niezależnie od tego, czy jest to branża FMCG, czy też inna, u kandydatów poszukuje się przede wszystkim umiejętności pracy w zespole. Firmę tworzą ludzie i nie bez powodu bezpośredni przełożeni oraz działy HR kładą szczególny nacisk na dobór wła- ściwych osób do organizacji. KatarzynaSołtysiak, konsultantSales&Marketing wmiędzynarodowejfirmie rekrutacyjnejAntal www.eurostudent.pl bywa się z kolei poprzez or- ganizowanie pracy w grupie czy też udział w pracach pro- jektowych, a także poprzez rozmowy i spotkania z przeło- żonymi, mentoring i coaching. Na znaczeniu zyskuje też fe- edback. Polega on na udzie- l en i u i nfo rmac j i zwrot ne j pracownikowi na temat efek- tów jego pracy zarówno pozy- tywnych, jak i negatywnych. W branży FMCG kładzie się także spory nacisk na szkole- nia, podczas których rozwija się u pracowników najczęściej kompetencje miękkie. Można liczyć na szkolenia ze sprzeda- ży, obsługi klienta, asertywno- ści czy komunikatywności. Rośnie świadomość pracodawców Świadomość pracodawców na temat potrzeb rozwoju zawodowego pracowników wzrasta. Firmy coraz częściej inwestują w poszerzanie kom- petencji zespołów, szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, jak również dbają o jasno określo- ne ścieżki awansu. – Ponadto, jak wynika z badania Antal „Aktywność specjalistów i me- nedżerów” aż 40 proc. z nich podejmuje decyzję o zmianie pracy właśnie ze względu na bardziej atrakcyjnej możliwo- ści rozwoju kariery zawodo- wej. Nie zapominajmy jednak, że w dużej mierze kwestie rozwojowe zależą też od nas samych – od naszej otwar- tości, chęci nauki nowych rzeczy oraz świadomości i ja- snej komunikacji z pracodaw- cą – przypomina Katarzyna Sołtysiak. raport/FMCG

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=