eurostudent wydanie karierowe, wrzesień/październik 2018

Rekrutacja w finansach Każdy z nas, biorąc udział w rozmowach kwalifikacyjnych, spotka się z tymi samymi pytaniami dotyczącymi m.in . naszych oczekiwań finansowych czy planów zawodowych na kolejne pięć lat. Warto dowiedzieć się, jaki cel mają rekruterzy, zadając te pytania, i w jaki sposób możemy się przygotować do udzielenia na nie rzetelnej odpowiedzi. finanse/ www.eurostudent.pl Rozmowa kwalifikacyjna, tak- że w finansach i bankowości, to podstawowa metoda re- krutacji pozwalająca na ocenę przydatności kwalifikacji pra- cownika w kontekście danej firmy. – Pracodawca, który poszukuje pracownika, z kil- kudziesięciu kandydatów musi wybrać tego jedynego, z któ- rym ma zamiar związać się na dłużej. Chce mieć pewność, że to będzie możliwie najlep- szy wybór. Mają w tym pomóc konkretne pytania zadane przez rekrutera. Odpowiedzi, jakich kandydat udzieli, zade- cydują o tym, czy zobaczy on idealnego kandydata na pro- ponowane stanowisko, czy może osobę, która zupełnie nie odnajdzie się w realiach firmy – wyjaśnia Anna Kula- wiak, starsza konsultantka Antal. To, jakiego kandydata zobaczy w nas rekruter, zale- ży tylko i wyłącznie od nas. Dlatego warto zapoznać się z podstawowym zestawem pytań, jakie padają na rozmo- wie kwalifikującej i dowie- dzieć, jaki mają one cel. Motywacja przede wszystkim Jak zauważa Magdalena Furs, Manager Rekrutacji Krajowych Adecco Poland, podstawowym celem rozmowy kwalifikacyjnej jest chęć poznania kandydata oraz znalezienie właściwego pracownika, który będzie miał między innymi takie cechy jak: motywacja do znalezienia pracy, umiejętności komunika- cyjne czy też np. zdolność do pracy w grupie. – W trakcie rozmowy z kandydatem rekru- terowi zależy przede wszyst- kim na ocenie jego motywacji. Najważniejszym wyzwaniem, przed jakim stoi potencjalny pracownik, jest właśnie mo- tywacja do znalezienia pracy i tzw. pierwsze wrażenie, ja- kie kandydat wywrze w trak- cie rozmowy – mówi. Dlatego niezwykle istotne jest, by za każdym razem przygotować się do spotkania z rekruterem. – Warto przeanalizować, ja- kie mocne strony, kwalifikacje czy umiejętności mogą okazać się kluczowe z perspektywy Zdecydowałem się na pracę dlaWWF, ponieważ jest to jedna z największych na świecie organizacji, która działa na rzecz ochrony środowiska. Wswoich działaniach szuka i wypracowuje roz- wiązania „zrównoważonego rozwoju”, co jest zgodnie z moim postrzeganiem świata. Fundraising to odpowiedź na pilne i ważne pro- blemy, z jakimi mierzy się współczesny świat. Nasza cywilizacja rozwija sięwniezwykle szyb- kim tempie, czego ukrytym kosztem jest eks- ploatacja środowiska naturalnego. Do 2020 r. populacja dzikich zwierząt zmniejszy się o 67%, dlatego w moim rozumieniu praca fundraisera to złożona obietnica, że dzięki wsparciu dar- czyńcy organizacja może skutecznie wprowa- dzić zmianę. Zmiana ta przełoży się realnie na lepsze warunki życia każdego z nas. Dla mnie i mojego zespołu plusem tej pracy jest możliwość przebywania z ludźmi oraz rozmo- wy z nimi. Stanowisko fundraisera w Polsce nie jest jeszcze tak znane jak na Zachodzie, jest to osoba, która swoją pracą pomaga w zbieraniu środkówna określony cel, edukując tym samym ludzi. Nasz grafik pracy jest bardzo elastyczny, wmoim zespole są głównie osobymłode – stu- denci, którzy godzą obowiązki zawodowe oraz naukę. W prowadzeniu zespołu najważniejsze jest dla mnie „team spirit”, jest to klucz do suk- cesu, motywujemy siebie nawzajem, na bieżą- co rozwiązujemy problemy, wszyscy dążymy do tego samego celu. Praca u nas jest idealna dla osób, które cenią so- bie wolność, lubią wyzwania i chcą wnieść coś dobrego dla tych, którzy głosu nie mają. Osoby, z którymi współpracujemy, otrzymują od nas profesjonalny pakiet szkoleń: szkoleniewstępne Fundraiser - zawód zmisją oraz szkolenia w trakcie pracy, coachingi z wy- kwalifikowanym trenerem jak również opiekę team leadera. Trzeba jasno podkreślić, że nie jest to łatwa praca, wymaga wiele wysiłku oraz cierpliwości, w zamian za to oferujemy bardzo dobre wynagrodzenie. Fundraiser z punktu widzenia fundacji to nie- zwykle ważna osoba, jest wizytówką naszej or- ganizacji, pełni istotną rolę. To w dużej mierze właśnie dzięki fundraiseromWWF może dzia- łać i każdego dnia realizować projekty chroniące przyrodę w Polsce i na świecie. Obecnie do naszych zespołów w Trójmieście i Katowicach szukamy osób pełnych pasji i za- angażowania, jeśli jesteś zainteresowany, od- wiedź naszą stronę! Adrian Michalczuk Koordynator zespołu wTrójmieście Aby dowiedzieć sięwięcej wejdź na naszą stro- nę: www.wwf.pl/zostan-fundraiserem reklama

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=