eurostudent wydanie karierowe, wrzesień/październik 2018

Lubisz poszerzać swojąwiedzę i masz pasję do technologii? Pracaw ITtowznakomitejwiększości ludzie,pasjonującysię technologiami,chcącytworzyć,wdrażaćaplikacje isystemy. Internettoniewyczerpaneźródłowiedzydlapoczątkujących oraz doświadczonych ludzi z branży IT. Fora tematyczne, strony społeczności rozwijających projekty opensourcowe lub wykorzystujące konkretne technologie, czy tutoriale i webinaria dostępne na stronach producentów rozwiązań IT to idealny początek budowania podstaw solidnej wiedzy. Ale czym jest wiedza bez praktyki? Dlatego zachęcam do testowania swoich pomysłów z wykorzystaniemgotowych narzędzi demo, virtualizatorów, kontenerów lub rozwiązań dostępnychw chmurach publicznych. Próbuj, nie zrażaj się, korzystaj z doświadczeń ludzi dzielących się swojąwiedzą! MichałGątarski DyrektorDziałuUtrzymaniaPlatform,PionIT, AliorBankSA www.eurostudent.pl gielski jest językiem informa- tyków i pozwala poruszać się swobodnie w pracy z nowymi technologiami, ale także o to, że wiele banków ma europej- skie korzenie i komunikacja w tym języku jest na porządku dziennym. Benefity pozapłacowe Co pracodawcy oferują w za- mian? Specjaliści IT mogą li- czyć na udział w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrz- nych. Banki oferują także do- finansowanie do prywatnej opieki medycznej, szereg zni- żek u swoich partnerów (m.in . ubezpieczenia, szkoły wyższe, podróże), dofinansowują karty sportowe, a w niektórych or- ganizacjach można liczyć także na relaksowanie się przy grze kierują się pracodawcy, rekrutując pracowników? Przede wszystkim poszu- kuje się tu konkretnych umiejętności. – W zależ- ności od rodzaju projek- tu pracodawca będzie wymagał bardzo dobrej znajomości jednego z ję- zyków programowania – najczęściej Java, C# lub JavaScript, umiejętności pi- sania testów czy zarządzania projektami informatycznymi. Dodatkowo, jeśli w planie jest integracja systemów, praco- dawca będzie szukał osoby, która ma już takie doświadcze- nie i zna odpowiednie narzę- dzia – mówi Urszula Dębniak, Senior Consultant, Antal IT Se r v i ces . Jak pr zypomi na , w związku z tym, że banko- wość tworzy dużo rozwiązań dla końcowego odbiorcy, jakim jesteśmy my – klienci, ważne są umiejętności tworzenia przyjaznego i intuicyjnego dla użytkownika interfejsu, a tak- że połączenia części serwe- rowej, a więc tego, czego nie widzimy, z warstwą fronten- dową, czyli właśnie tym, co możemy obserwować wcho- dząc na stronę banku czy lo- gując się do aplikacji mobilnej – informuje ekspertka Antal IT Services. Ważne umiejętności miękkie U kandydatów, oprócz wiedzy merytorycznej i doświadczenia w zakresie zadań przewidzia- nych na stanowisku, ceni się także umiejętności miękkie. Zwraca się również uwagę na ciekawość świata i własną motywację do działania, go- towość do aktywnego szuka- nia innowacyjnych rozwiązań i samodzielnego myślenia. U kandydatów szuka się także wysokich zdolności analitycz- nych i umiejętności syntezy. Bardzo ważna u informatyków jest znajomość języka angiel- skiego. Na większości stano- wisk wymaga się znajomości tego języka na minimum ko- mun i k a t ywnym poz i omi e , w wielu ofertach jako waru- nek konieczny jest wymienia- na biegła znajomość języka. Chodzi nie tylko o to, że an- w piłkarzyki oraz na fotelu do masażu. Na tym benefity się nie kończą. Niektóre ban- ki oferują specjalistom od IT możliwość pracy zdalnej albo na przykład… rowery, by mogli w ekologiczny sposób i nie tra- cąc czasu na stanie w korkach dojechać do pracy. Przede wszystkim jednak ban- ki oferują specjalistom od IT pracę przy nowoczesnych roz- wiązaniach i technologiach. To pozwala stale doskonalić umiejętności i być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży informatycznej. Pozwala też budować swoją pozycję w fir- mie, a to oznacza realizowa- nie ciekawej ścieżki kariery w strukturach bankowych. Justyna Sobolak raport specjalny/

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=