eurostudent wydanie karierowe kwiecień 2019

W firmie Kaufland mamy specjalny program onbo- ardingowy, który bardzo pomaga nowym pracow- nikomodnaleźć sięwnaszej organizacji na początku pracy. Każda nowo zatrudniona osoba bierze udział w całodniowymwydarzeniu, które nazywamy First Day. Nowych pracowników wita przedstawiciel za- rządu, a dzięki specjalnie przygotowanej prezenta- cji poznają najważniejsze informacje, m.in. o naszej historii, wartościach i strukturze. Wplanie jest także wycieczka po firmie, w tym wyjście do jednego z naszych marketów, a także wspólny obiad. Później pracownik oddawany jest w ręce przełożonego, któ- ry odpowiada za jego wdrożenie. Rekomendujemy wszystkimnowo zatrudnionymnaturalność, swobo- dę, otwartą głowę i nastawienie nawspółpracę.War- to na początku dużo obserwować, pytać i notować. Po kilku miesiącach prosimy nowych pracowników o ewaluację. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zawszemo- żemy wprowadzić korekty do procesuwdrożenia. Katarzyna Łosińska-Burdzy Dział Rekrutacji i Marketingu Personalnego Kaufland PolskaMarkety Sp. z o.o. Sp. K. raport specjalny/ www.eurostudent.pl Wakacje z branżą FMCG i retail! Pracawmiędzynarodowymśrodowisku, uczestnictwow ciekawych projektach, wiele możliwości rozwoju – takw telegraficznymskróciemożna opisać praktyki wbranży FMCG i retail. Wiele firmz tego sektora oferuje programy praktyk letnich, dając szansę na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego również studentom, którymw trakcie roku akademickiego obowiązki na uczelni uniemożliwiają podjęcie innej aktywności. Planując przyszłość zawodową, warto wziąć pod uwagę kwestię zdobycia pierwszego doświad- czenia. Ukończenie kierunko- wych studiów nie gwarantuje sukcesu na rynku pracy – rekru- terzy zwracają również uwagę na aktywności kandydata poza zajęciami. Dużym atutem będzie m.in . udzielanie się w kołach naukowych czy organizacjach charytatywnych, ale przede wszystkim zdobyte już w trak- cie studiów doświadczenie za- wodowe. Świadczy ono o tym, że dany kandydat poważnie myśli o swojej karierze i racjo- nalnie ją planuje, potrafi łączyć wykonywanie różnych obo- wiązków i organizować zadania w czasie. Odbycie praktyki lub stażu to również idealna okazja na sprawdzenie swoich umiejęt- ności w rzeczywistych realiach pracy danej firmy, skonfron- towanie wiedzy teoretycznej z konkretnymi problemami, a także nabycie nowych kom- petencji pod okiem najlepszych specjalistów. Dlaczego warto postawić na praktyki i staże w branży FMCG i retail? FMCG i retail – sektor zprzyszłością Branża FMCG i retail cieszy się uznaniem wśród konsumentów. Producenci napojów, żywności i dodatków do żywności oraz sieci handlowe i gastronomiczne znalazły się w zestawieniu naj- bardziej podziwianych firm na świeciewedług magazynu „Fortu- ne”. Znajduje to odzwierciedlenie w zatrudnieniu w tym sektorze – jak podaje raport „Barometr ManpowerGroup PerspektywZa- trudnienia” dla drugiego kwartału 2019 rokuwzrośnie onowhandlu detalicznym i hurtowym o około 12%. Wyższe prognozy odnoto- wano na ten okres tylko dla pro- dukcji przemysłowej (+22%) oraz w transporcie i logistyce (+14%). Pracodawcy nadal będą powięk- szać swoje zespoły i rywalizować o kandydatów. Potwierdzają to również dane grupy Progres, któ- ra podaje, że największą popu- larnością cieszą się oferty pracy w zawodzie przedstawiciela han- dlowego, doradcy handlowo-tech- nicznego czy kierownika sklepu. Zmianaprocesu zakupowego Szacuje się, że do 2020 r. dla kon- sumenta doświadczenie zaku- powe ma stać się ważniejsze od samego produktu, a nawet ceny – już w tym roku około 100 milio- nów klientówma wykorzystywać elementy rozszerzonej rzeczywi- stości w procesie zakupowym. Skąd wynika ta zmiana? Sklepy stacjonarne muszą przejść prze- obrażenie, jeśli chcą rywalizować z wygodną sprzedażą online, zaproponować coś, czego nie można przeżyć, robiąc zakupy za pośrednictwem strony interneto- wej. Jakwynika z raportu Nielsena „Future Opportunities in FMCG e- -commerce”, analizującego obecne czynniki wzrostu handlu elektro- nicznego FMCG na 34 rynkach, globalna sprzedaż online produk- tów FMCG rośnie czterokrot- nie szybciej niż sprzedaż offline, a w nadchodzących latach na ryn- kach europejskich prognozowa- ny jest duży wzrost e-commerce w sektorze FMCG. Dlatego sklepy stacjonarne przestają być już tyl- ko miejscami zakupu konkretnych produktów, a stają się „galeriami doświadczeń”, w których konsu- menci mogą przeżyć coś nowego i miło spędzić czas. Rozwój zakupówonline Jak wynika z danych PMR, Pola- cy w 2018 roku wydali na zakupy internetowe 49,4 mld zł, a w tym roku przeznaczą na ten cel 55,1 mld zł. Trend dynamicznego roz- woju rynku e-commerce będzie się utrzymywać –w2022 rokuma być wart 72,8 mld złotych. Powoli wzrasta również znaczenie ryn- ku e-grocery. Obecnie sprzedaż żywności online stanowi mniej niż 1% rynku FMCG w Polsce, do 2022 r., według prognoz raportu Nielsena, ma wzrosnąć do 1,9%. Rynek e-commerce ma dynamicz-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=