eurostudent wydanie karierowe luty-marzec 2019

FMCG/ www.eurostudent.pl raport Jak pokierować swoją karierą w FMCG? Zapraszając nowe osoby do naszego zespołu, zwracamy uwagę na umiejętności efektywnej komunikacji, współpracy oraz pozytywnego nastawienia do stawianych wyzwań. Podczas re- krutacji weryfikujemy znajomość j. angielskiego – jest ona istotna zwłaszcza w kontekście współ- pracy z naszymi oddziałami zagranicznymi. Warto zwrócić uwagę na to, że nasze produkty trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie – nasi spe- cjaliści w kontakcie z klientem budują efektywną komunikację, opartą na rozumieniu potrzeb, bez względu na bariery geograficzne i kulturowe. Aby to się udało, niezbędna jest swobodna komuni- kacja w danym języku (głównie angielskim) – to wymóg konieczny. Cenimy także umiejętność analitycznego myślenia i chęć rozwoju własnych umiejętności danej osoby, która jest dla nas waż- niejsza niż brawurowa znajomość Excela – trak- tujemy ją w kategorii dodatkowego atutu, nie wymogu. Karolina Zając Asystent ds. Rekrutacji i Rozwoju Maspex Nasze oczekiwania w stosunku do kandydatów aplikujących do Wedla wynikają ze specyfiki naszej organizacji. Firma jest zarządzana lokalnie i jednocześnie silnie wspierana kapitałowo przez grupę LOTTE, co czyni ją unikalną kombinacją autonomii działającej w ramach specyfiki danego rynku, bazującej na najlepszych praktykach międzynarodowych. Przekłada się to na aspekty podstawowych, wymaganych przez nas kwalifikacji. Potrzebujemy osób bardzo dobrze posługujących się językiem angielskim, sprawnych w obsłudze komputera i pakietu MS Office. Jest to absolutne minimum. Atrakcyjni są dla nas pracownicy kwestionujący status quo, otwarci na zmiany i jednocześnie tacy, którzy sami potrafią je inicjować, kreując nowe rozwiązania. Czy muszą mieć doświadczenie w organizacjach studenckich? Niekoniecznie, ale z naszego doświadczenia rekrutacyjnego wynika, że bardzo często osoby, które angażują się w tego typu inicjatywy, podobną przedsiębiorczość przejawiają na co dzień. Budują przez to również specyficzne umiejętności współpracy w projektach, w których nie ma przypisanej hierarchii i bezpośrednich zależności.Takiewłaśniepodejście jest coraz częściej wymaganewnaszej organizacji, wktórej liczymy na zwinne zespoły projektowe. Zapraszamy do aplikowania na wedel.pl! Inga Pyd Dyrektor HR i Administracji Branża FMCGw ostatnich latach przechodzi metamorfozę. Rozszerzający się rynek e-commerce wpływa na zachowania klientów, a więc i na charakter samego sektora. Konsumenci przenoszą zakupy do internetu – jak wynika z raportu Nielsena „Future Opportunities in FMCG e-commerce”, sprzedaż online produktów FMCG rośnie czterokrotnie szybciej niż sprzedaż offline. Wprowadzanie nowych technologii w świat FMCG oraz dynamiczny rozwój branży sprawiają, że sektor ten staje się atrakcyjnymmiejscem zatrudnienia dla ekspertówwielu specjalizacji. Jak pokierować swoją karierą w coraz bardziej innowacyjnej branży FMCG? Przyczyn prognozowanego wzrostu sprzedaży online eks- perci dopatrują się w zmianie stylu życia konsumentów – dynamiczne środowisko pra- cy, daleko idąca urbanizacja, a także rosnąca popularność trendu convenience sprawiają, że coraz częściej zakupy prze- nosimy do internetu. Szeroki wybór na wyciągnięcie ręki, wygodna dostawa, szybka płatność – wszystko bez kole- jek i konieczności wychodzenia z domu. Jak wynika z raportu Nielsena, analizującego czynni- ki wzrostu handlu elektronicz- nego na 34 rynkach, do 2020 r. całkowita globalna sprzedaż wyniesie nawet 400 mld USD. Tak dynamicznie rozwijający się rynek będzie potrzebował wie- lu specjalistów. Jak pokierować swoją karierą w branży FMCG? Wszechstronność wcenie Jak wynika z badań przeprowa- dzonych przez KPMG, według 90% przedstawicieli kadry zarzą- dzającej w branży FMCG tempo zmian rynkowych będzie tylko rosło. W związku z dynamicznymi przemianami tej gałęzi gospodarki, pracodawcy z tego sektora coraz bardziej, oprócz koniecznych na danym stanowisku kompetencji twardych (np. z zakresu sprzeda- ży, marketingu czy IT), biorą pod uwagę umiejętności miękkie po- tencjalnego kandydata. Zdolność przystosowywania się do zmian, chęć rozwoju, dobrego poznania obszarów biznesowych firmy – wszechstronność jest tym, czego pracodawcy poszukują u przy- szłych pracowników. Jak zdobyć potrzebne doświadczenie? FMCGdla studenta Studiujesz i obawiasz się, że po zakończeniu nauki zabraknie ci doświadczenia, aby zdobyć wy- marzoną pracę w branży FMCG? Z pomocą przychodzą tu progra- my praktyk i staży – w pełnym wymiarze godzin, na część etatu, wakacyjne. Opcji jest naprawdę wiele i każdy może znaleźć ofer- tę dopasowaną do jego potrzeb, możliwości i oczekiwań. Wiele firm z tego sektora nie kończy swojej działalności, mającej na celu wdrożenie studenta czy ab- solwenta w strukturę organizacji i zapoznanie go z charakterystyką branży. Inne prowadzone przez nie inicjatywy to programy am- basadorskie, akademie biznesu, warsztaty dla studentów czy spo- tkania z ekspertami. Branża FMCG to sektor bardzo otwarty na stu- dentów, większość największych firm na rynku daje szansę młodym ludziom na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowegow ra- mach praktyk lub stażu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=