eurostudent wydanie karierowe luty-marzec 2019

kariera/ www.eurostudent.pl Praktyczna wiedza ma sens. Płatne praktyki letnie w PZU. megafon PZU zaprasza do udziału w programie płatnych praktyk letnich. Na zaintereso- wanych studentów i absolwentów cze- ka 50 różnych ofert w wielu obszarach biznesowych firmy. Praktyczną wiedzę będziemożna zdobyćm.in. wfinansach, inwestycjach, IT, sprzedaży, obsłudze szkód i świadczeń, komunikacji i marke- tingu, zarządzaniu ryzykiem, audyciewe- wnętrznym, obsłudze prawnej, rozwoju aplikacji mobilnych. Praktyki letnie rozpoczynają się w lipcu i trwają 3miesiące. Duża część z nich od- będzie się w Centrali PZU wWarszawie, ale dostępne są również oferty praktyk w innychdużychmiastach.Wprogramie mogą wziąć udział studenci co najmniej 2 roku studióworaz absolwenci (do roku po ukończeniu studiów). Każdy uczestnik praktyk może liczyć na praktyczne zadania merytoryczne, opiekę doświadczonego pracownika PZU, a także udział w szkoleniu wdroże- niowym i dodatkowych aktywnościach rozwojowych. Aby aplikować, należy zapoznać się z ofertami praktyk, które są opubli- kowane na pzu.pl/kariera w zakładce „Aktualne oferty”. Swoje CV prześlij online w odpowiedzi na te najbardziej interesujące. Zbieranie zgłoszeń trwa do 15 kwietnia. WPZUmożesz realizować swoje ambicje i zapewniać spokój oraz bezpieczeństwo tym, którzy go potrzebują. ubezpiecz nia/ Kariera w ubezpieczeniach Nowoczesne technologie i innowacje wpływają na rynek pracy, poszczególne sektory gospodarki muszą ewoluować, aby sprostać wymaganiomzmieniającej się rzeczywistości. Dotyczy to również branży ubezpieczeniowej. Tradycyjna sprzedaż i klasyczne call center zaczynają tracić na rzecz rozwiązańmobilnych – aplikacji czy chatbotów. Cyfryzacja sektora ubezpieczeń otwiera nowemożliwości zatrudnienia dla specjalistów różnorodnych dziedzin – również z zakresu IT i innowacji. Branża ubezpieczeniowa stale się rozwija. Jak wynika z „Rapor- tu płacowego 2019. Trendy na rynku pracy” firmy Hays Poland, 92% pracodawców z tego sek- tora deklaruje, że w 2019 roku zamierza zatrudnić nowych pra- cowników. Firmy oprócz specjali- stówmocno związanych z branżą, poszukują osób odpowiedzialnych za implementowanie nowych technologii, specjalistów zwią- zanych z cyberbezpieczeńtwem, zachowaniami konsumenckimi i zapobieganiem wyłudzeniom. Potwierdzają to badania – jak wynika z raportu „Cyfryzacja sek- tora ubezpieczeń w Polsce”, przy- gotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU),  ponad 80% ubezpieczycieli za najbardziej przyszłościowe uwa- ża organizacje inwestujące w innowacje i cyfryzację. Polscy ubezpieczyciele intensywnie te- stują nowe rozwiązania, jednak nie wszystkie z nich decydują się wdrożyć. Jedną z przyczyn jest brak odpowiednio wykwa- lifikowanej w tym kierunku ka- dry pracowniczej. To zjawisko otwiera możliwości dla specja- listów z branży IT. Prognozuje się, że w najbliższych latach duże znaczenie w branży ubezpiecze- niowej będą miały telematyka, sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy i uczenie maszynowe. Każdy znajdzie coś dla siebie Obecnie można zauważyć naj- większe zapotrzebowanie na pracowników działu aktuariatu, underwritterów oraz product managerów. Zajęcia te wiążą się ze sporą odpowiedzialnością, jed- nakże dają również dużą satysfak- cję oraz gwarantują bardzo dobre zarobki. By zostać aktuariuszem, należy wykazać się rozwiniętymi zdolnościami matematycznymi. Dlatego też aktuariuszami zostają zazwyczaj absolwenci kierunków matematycznych, ekonomicz- nych lub pokrewnych. Do za- dań na tym stanowisku należą m.in . przeprowadzanie ciągłej analizy rentowności oraz wycena produktów ubezpieczeniowych. Na brak zajęć nie mogą narze- kać także underwritterzy, którzy na co dzień zajmują się analizą ryzyka ubezpieczeniowego oraz kondycji finansowo-ekonomicz- nej klientów. Na stanowisko to poszukiwane są osoby komunika- tywne, które nie mają problemów z pracą w zespole. Jest to istotne, ponieważ dział underwrittingu komunikuje się z pracownikami marketingu i sprzedaży. Osoby pracujące jako product manage- rowie także nie mogą narzekać na brak obowiązków. Zajmują się oni przede wszystkim tworzeniem odpowiedniego produktu ubez- pieczeniowego, wpasowującego się w rynkowe zapotrzebowanie, dokonując jego modyfikacji, jeśli zachodzi taka potrzeba. Dobremiejsce dla informatyka Branża ubezpieczeniowa jest ko- palnią możliwości, także dla osób zajmujących się zagadnieniami informatycznymi. Rola agentów ubezpieczeniowych z roku na rok maleje, ponieważ duża część sprzedaży przenosi się do sieci. Coraz więcej Polaków zamawia tego typu usługi, korzystając ze stron internetowych, niezależ- nie, czy mowa tu o ubezpiecze- niu samochodu, podróżnym czy na życie. By przyciągnąć klienta do oferowanych przez siebie usług, konieczna jest dobrze przygotowana strona interne- towa, nie tylko wyglądająca schludnie i nowocześnie, lecz przede wszystkim zorganizowana w przemyślany sposób i działają- ca bez jakichkolwiek problemów. Klient dokonujący zamówienia analizuje ofertę pod wieloma względami, dlatego też niemal- że każda firma chce przedstawić ofertę w jak najkorzystniejszy sposób, implementując na wła- snych witrynach kalkulatory oszczędności oraz porównywarki cen. Wszystko to wymaga odpo- wiedniego zaplecza informatycz- nego, w które podmioty te coraz chętniej inwestują. Od czego zacząć? Pomimo tego, że branża po- trzebuje nowych pracowników, oczekuje się od nich pewnego zakresu wiedzy i zaangażowania, a często także doświadczenia. Firmy z sektora ubezpieczenio- wego często dają możliwość zdobycia wymaganej wiedzy

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=