Eurostudent Wydanie marcowo-kwietniowe (01) 274/2022

43 S T R E F A E K S P E R T A / / I N Ż Y N I E R (np. przeglądy okresowe) lub wykrywania zagrożeń np. w kopalni, na podstawie danych sejsmicznych. Innowacja to konieczność W COPI nikt nie zadowala się rozwiązaniami, które udało się wymyślić do tej pory, tylko idzie się o krok dalej. W tym roku Zarząd Spółki zdefiniował strategię opartą na pięciu filarach – Ekologii, Energii, E-przemy- śle, Elastyczności i Efektywności. W kontekście rozwiązań technologicznych wszystkie kierunki strategiczne są bardzo ważne, dlatego firma stale szuka możliwości pójścia o krok naprzód, wyzna- jąc zasadę, że jeżeli się nie rozwijasz, to pozwalasz się dogonić, a w konsekwencji przegonić. Jakie kompetencje przyszłości będą liczyły się w sektorze IT? Mówi się, że dobry pracownik IT powinien swoje umie- jętności rozwijać nieustannie. Dlatego w COPI szukają przede wszystkim ludzi myślących analitycznie, ale też elastycznie, czyli takich, którzy umieją wychodzić poza znane schematy rozumowania i biorą pod uwagę możliwość ryzyka. W Oddziale wychodzi się z założe- nia, że najefektywniejsze zespoły to takie, w których młodość przeplata się z doświadczeniem. To sprawia, że COPI bardzo mocno otwiera się na młodych ludzi, Pracownik IT powinien swoje umiejętności rozwijać nieustannie. (…)WCOPI szukają przede wszystkim ludzi myślących analitycznie, ale też elastycznie, czyli takich, którzy umieją wychodzić poza znane schematy rozumowania i biorą pod uwagę możliwość ryzyka. których cechuje fantazją i świeżość spojrzenia. A to, w połączeniu z racjonalnością i doświadczeniem starszych kolegów, daje ciekawe efekty. Modelowym przykładem takiego podejścia jest choćby próba wykorzystania dronów, które COPI jako pierwsze w Polsce wprowadziło do swojego środo- wiska pracy. Na początku wydawało się, że ich praca w kopalni jest wręcz niemożliwa, bo w jaki sposób coś, co jest stworzone do latania, ma poruszać się w wąskich i ciemnych korytarzach? Zaczęto jednak szukać rozwiązań i z czasem okazało się, że po pew- nych modyfikacjach można to zrobić. COPI w liczbach: 2122 km 280 50 36 ton 43 000 290 To łączna długość kabli sieciowych do transmisji danych, zarządzanych przez COPI w obiektach KGHM. To liczba świadczonych usług informatycznych. To liczba nowych inicjatyw, które COPI rocznie podejmuje – zarówno z obszaru rozwoju, jak i pionu technicznego. To waga miedzi znajdujących się w tych kablach, czyli tyle, ile KGHM produkuje w 40 minut. To liczba udostępnianych urządzeń informatycznych (komputery, notebooki, telefony, drukarki). W COPI pracuje prawie trzysta osób, a dodatkowo rocznie zatrudnia się około 20 nowych. Nowozatrudnieni zostają objęci trzymiesięcznym procesem onboardingu, w trakcie którego poznają aspekty związane z „życiem” i specyfiką Oddziału.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=