Eurostudent Wydanie marcowo-kwietniowe (01) 274/2022

71 Trzymająca w napięciu gra logiczna dla dzieci i dorosłych. Do jej popularności przyczyniły się proste reguły i angażująca rozgrywka. Podczas zmagań gracze mają za zadanie przestawiać jeden z pionków na planszy w taki sposób, by stwo- rzyć ustawienie wskazane na jednej z kart. Zwycięży osoba, która zdobędzie ich najwięcej. Nie daj sobie spieprzyć życia. Sposoby na toksycznych ludzi Jarosław Gibas Wydawnictwo Sensus Książka stanowi podręcznik antytoksycznej samoobrony. Dzięki niemu zdobędziesz wie- dzę o tym, czym są toksyczne zachowania, jak je rozpoznać oraz jak się przed nimi bronić i zabezpieczyć. Dowiesz się, jak postępować i na co zwracać uwagę w kontakcie z osobą, której zachowanie odbierasz jako toksyczne, jak również wówczas, kiedy – już po takiej interakcji – chcesz się pozbyć negatywnej energii. Książka ma nie tylko wyposażać w wiedzę i umiejętności rozpoznawania oraz ra- dzenia sobie w toksycznych interakcjach. Ma być także powodem do autorefleksji – jeśli odkryjemy, że sami zachowujemy się toksycznie, mamy znakomitą okazja, by dokonać na tym polu zmiany! PSYCHOefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie Kamil Zieliński Wydawnictwo Sensus Ta wyjątkowa pozycja opisuje 50 efektów psycho- społecznego postępowania człowieka – efektów, które pojawiają się u Ciebie, u mnie, u naszych znajomych, nauczycieli czy pracodawców. Słowem, u każdego, kto nie tylko myśli, ale przede wszyst- kim czuje. Ich poznanie pomoże zrozumieć zarów- no samego siebie, jak i ludzi z naszego otoczenia. Każdy rozdział tej książki opisuje osobny efekt. Krótki wstęp ma Ci ułatwić do- świadczenie opisywanego zjawiska i/lub skłonić do refleksji na jego temat. Potem przechodzimy do wiedzy. Tu dostaniesz klarowną definicję zjawiska i sprawdzoną teorię evidencebased. Dzięki części praktycznej dowiesz się, jak dane zjawisko może wpływać na Twoje życie i co możesz z tym fantem zrobić. Trio Susanne Galonska Wydawnictwo Granna Wciągająca gra logiczna. Wygrywa ten, kto jest najbardziej spostrzegawczy, umie przewidzieć ruchy przeciwnika i mądrze podejmuje decyzje. Podczas rozgrywki zawodnicy kolejno wykładają swoje kar- toniki, tak aby różniły się tylko jedną z czterech cech: kształtem lub wielkością figury oraz jej kolorem lub kolorem tła. Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich posiadanych kartoników. Gra kształci spostrzegawczość i umie- jętność logicznego myślenia. Sabrina i Pedro organizują wielką rodzinną uroczystość na cześć zmarłych, a Ty zamierzasz im pomóc. Za- proszono wielu gości, a menu jest niezwykle obfite. Czas zakasać rękawy – niech ta uczta zakończy się sukcesem! W trakcie gry opie- kujesz się jednym ze stołów. By wygrać, musisz zaprezentować jak najwięcej dań, w możliwie jak najatrakcyjniejszy sposób. W trakcie gry licytujesz dania opuszczające kuchnię i wygrywasz je dla swojego stołu. Jest jeden haczyk: liczby na Twoim stole wskazują nie tylko wartości, którymi możesz licytować, ale także określają miejsce na dania. Przebito Twoją najwyższą ofertę? Obróć planszę o 90 stopni i zacznij działać na nowo! Szybka gra o prostych zasadach. Gracze wcielają się w najbogatsze rodziny starożytnego Rzymu, sta- rając się zdobyć przychylność ce- sarza i tworząc sieć dróg łączących Wieczne Miasto z resztą świata! W każdej turze gracze umieszczają odcinki dróg na mapie – zaczynając od Rzymu w kierunku innych miast imperium. Zdobywają punkty za każdym ra- zem, gdy zbudują nową drogę – im dłuższy odcinek, tym więcej punktów otrzyma- ją. Jeśli droga powrotna do Rzymu obejmuje odcinek umieszczony przez innego gracza, on również otrzymuje punkty. Zmuszanie innych graczy do korzystania z własnych dróg jest jednym ze sposobów na wygraną, ale nie jedynym… Drogi do Rzymu Matthieu Podevin Wydawnictwo Granna Unikat BernhardWeber, Richard Polle Wydawnictwo Granna Fiesta Mexicana Christian Fiore, Knut Happel Wydawnictwo Granna „Gutenberg” to gra planszowa dla od jednego do czterech graczy, w której wcielicie się w pionierów drukar- stwa w XV wieku. Poprzez realizację zamówień będziecie budowali swoje bogactwo i sławę, a usprawniając za- kłady drukarskie i pozyskując wsparcie mecenasów, będziecie rozwijali swoje zdolności produkcyjne. Rywalizację zwycięży drukarz szczycący się największym uznaniem. Gutenberg Katarzyna Cioch, WojciechWiśniewski Wydawnictwo Granna K O N K U R S Zeskanuj kod QR i zobacz wideoinstrukcję do gry planszowej „Drogi do Rzymu”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=