eurostudent 246 - page 4

246
raport specjalny
SukcesyEYPolskawrankingachtodlanaspowóddodumy,aleszczególnąsatysfakcjęczer-
piemyzfaktu,żecorazwięcejosóbzaczynaunaspoziomwyżej.Corokuzatrudniamyblisko
300młodych osób, a na pokładzie EYwPolsce jeszcze nigdy nie było tylu pracowników.
Wtrosceoszybkorosnącezespołystworzyliśmyprzestrzeń,którapozwalanaefektywnąpra-
cę w zgodzie z indywidualnymi potrzebami. Różnorodne i prestiżowe projekty gwarantują
rozwój,abenefity,takie jakmasażewbiurze,pokójdodrzemki,strefyrozrywkiczymożliwość
pracy z domu, pozwalają każdemu pracować tak, jak lubi.
Wszystko to sprawia, że studenci po raz kolejny wskazali nas jako najbardziej pożądanego
pracodawcę. Bardzo się z tego cieszymy!
Anna Woźniak
Menedżer ds. Rekrutacji i Employer Brandingu
EY Polska
W ostatnich latach przeszliśmy ogrom zmian wewnętrznych, które, wsparte przemyśla-
nymi działaniami wizerunkowymi, dały piorunujące efekty. Mam tu na myśli zarówno
sukcesy rankingowe, jak i przede wszystkim rzeczywistą zmianę postrzegania i wzrost
atrakcyjności PZU jako pracodawcy. Przywołuję tu średnią ponad 100 CV per ogłosze-
nie w trakcie kampanii rekrutacyjnej #najlepszastrona praktyk i staży PZU. Dlaczego
warto? PZU to solidny i stabilny finansowo biznes, który oferuje ciekawe wyzwania
i projekty naprawdę dużej skali. Pracownicy – w tym stażyści zatrudniani na umowę
o pracę – mogą korzystać z bogatej oferty szkoleń i równie bogatego pakietu benefi-
tów pozapłacowych – kulturalnych, rozrywkowych, sportowych i ubezpieczeniowych
rzecz jasna. Pamiętamy też, jak ważne jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy
życiem zawodowym i prywatnym.
Łukasz Trzeszczkowski
Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy PZU
PZU SA
Respondenci badania, wskazując Pracodawcę Roku, swoje wybory oparli w znacznej
mierze na doświadczeniach, własnych lub grona znajomych, z daną organizacją. Po-
przez swoje wskazania potwierdzają wartość danej firmy jako pracodawcy. Według
badania AIESEC studenci, wybierając pracodawcę, kierują się takimi czynnikami, jak:
dobra atmosfera pracy, warunki finansowe i satysfakcja z pracy. Podobnych warunków
mogą spodziewać się w firmach, które uzyskały wysoką pozycję w rankingu.
Joanna Domańska
starszy specjalista HR
ING Bank Śląski S.A.
Ro k u ® s t wa r z a s t uden t om
szansę oceny pracodawców.
Wypełniając ankietę, studenci
wskazują firmę, która w ich opi-
nii zasługuje na miano najlep-
szej na polskim rynku, a także
odpowiadają na pytania do-
tyczące ich oczekiwań i prefe-
rencji wobec przyszłej pracy.
– Badanie Pracodawcy Roku®
prowadzone przez AIESEC ma
wieloletnią tradycję – jest to już
24. edycja raportu Pracodawcy
Roku®, którą mamy zaszczyt
prezentować, a jego forma nie
zmieniła się i nadal jest ono re-
alizowane w tradycyjnej formie,
dzięki czemu mamy pewność,
kto jest naszą grupą docelo-
wą – mówi Aleksandra Łabus
z AIESEC in Poland.
Śledź trendy
W czołówce raportu wielu od
lat niezmiennie utrzymują się te
same firmy. Już na stałe swoje
miejsce w nim mają: Google, EY,
PwC, Deloitte, ING Bank Śląsk,
PZU, KGHM. Badanie AIESEC po-
kazuje, że najważniejsze kryteria,
którymi studenci najczęściej kie-
rują się przy wyborze najlepszych
pracodawców, to: aktywność
firm na rynku (71%), employer
branding (również 71%) oraz
interesująca ich branża (64%).
Ważnym czynnikiem jest także
wysokość oferowanego wyna-
grodzenia (60%). W tym roku
wTOP 10 znalazły się następujące
firmy: Google, EY, PwC, Deloitte,
ING Bank Śląski, PZU, PKO Bank
Polski, KPMG, Jeronimo Martins,
Capgemini. Wzrost poz ycji
w rankingu w stosunku do ubie-
głorocznej edycji badania zano-
towały: Deloitte, ING Bank Śląski,
Jeronimo Martins i Capgemini.
Badanie pokazuje też prefe-
rencje studentów, w jak ich
dziedzinach chcieliby znaleźć
zatrudnienie. Największe za-
interesowanie ank ietowani
deklarują następującymi bran-
żami: finansową (bankowością,
audytem, księgowością) oraz
informatyczną. Dalej plasują się
reklama i public relations oraz
konsulting. W porównaniu do
lat poprzednich spada zainte-
resowanie firmami informatycz-
nymi oraz działającymi w branży
nowych technologii.
Przytaczając wyniki ankiet, war-
to też wskazać źródła, z których
uczestnicy badania AISEC po-
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...20
Powered by FlippingBook