eurostudent wydanie karierowe luty-marzec 2019

Nowoczesne technologie + pasja = Na temat kluczowych kompetencji do osiągnięcia sukcesu w branży IT, oczekiwaniach wobec pracowników, ofertach praktyk dla studentów i wdrażania nowych pracowników w strukturę organizacji rozmawiamy z Tomaszem Leszczyńskim, Dyrektorem CIO w First Data. Czym  wyróżnia się First Data na polskim rynku? Jesteśmy międzynarodową firmą, będącą czę- ścią notowanej na giełdzie globalnej korpora- cji, z bogatym doświadczeniem na polskim rynku. Wykorzystując wiedzę, którą zdoby- liśmy na zagranicznym rynku, i świadomość charakterystyki krajowych warunków, oferu- jemy klientom szeroki zakres usług, opartych na naszym unikalnym know-how. Stawiamy na jakość i specjalistów z pasją. First Data to kultura nowoczesnych technologii i bezpie- czeństwa klienta. Jako dyrektor, jakie ma Pan oczekiwania względem swoich pracowników? Jako firma dążymy do ciągłego ulepszania naszych rozwiązań, dlatego od mojego ze- społu wymagam przede wszystkim chęci rozwoju, ciągłej nauki i poszerzania swoich kompetencji, zarówno w zakresie technologii, jak i produktów. Co jest jeszcze istotne? Ko- munikatywność, umiejętność pracy w grupie – w obrębie własnego zespołu czy konkretne- go projektu, jak i całej organizacji. Nasi pra- cownicy dzielą się swoją wiedzą, wymieniają się doświadczeniami, wspierają się i inspirują – to ważne w kontekście ich rozwoju osobi- stego. Cenię także osoby, które z otwartą gło- wą podchodzą do rozwiązywania problemów, traktując je nie jako przeszkodę, a wyzwanie. Chęć poszerzania kompetencji w zakresie za- równo technologii, jak i produktów platonicz- nych. Ważne jest także to, aby pracownik czuł się współodpowiedzialny za sukces projektu i zadowolenie klienta. Jakie kompetencje sąwedług Pana kluczowe, by osiągnąć sukces w IT? Oczywiście, żeby pracować w tej branży trzeba mieć pewne zaplecze techniczne. Narzędzia naszej pracy nieustannie ewo- luują, dlatego, aby osiągnąć sukces w IT, niezbędna jest chęć ciągłego rozwoju, pasja i ciekawość. Firma ulega transformacjom, zmieniają się technologie, zawsze istnieją pewne ograniczenia, a projekty można pro- i otrzymanych zadań. Taki „opiekun” po- maga nowemu pracownikowi w razie ja- kichkolwiek problemów, a także chętnie doradzi, gdzie wybrać się na lunch. Trak- tujemy praktykantów jak równorzędnych członków zespołu. Czy prowadzą Państwo programy szkoleń, dodatkowe kursy doszkalające, programy mentoringowe lub coachingowe dla pracow- ników? Jakie benefity pozapłacowe oferuje First Data? Naszym pracownikom oferujemy zarówno szkolenia rozwijające kompetencje mięk- kie, jak i szkolenia technologiczne. Potrze- by szkoleniowe identyfikujemy wspólnie z zainteresowaną nimi osobą. Staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom pra- cowników, dlatego zapewniamy im szeroki pakiet benefitów: w pełni pokrywamy koszt opieki medycznej i ubezpieczenia pracowni- ka, dofinansujemy kursy językowe na tere- nie firmy, kartę Multisport, bony świąteczne, szkolenia, system punkowy OwnItHonors (punkty uznaniowe do wymiany w sklepie firmowym) i wiele innych. wadzić w różny sposób – czy to korzystając z podejścia Agile czy Waterfall – jednak stałym aspek- tem pozostaje praca z ludźmi. Dlatego kluczowa wydaje się umiejętność dobrej komunikacji i współpracy, zarówno z klien- tem (zewnętrznym i wewnętrz- nym), jak i w ramach zespołów projektowych, w tym z dostaw- cami zewnętrznymi. Jakich specjalistów Państwo poszukują? Na ten moment – analityków biz- nesowych, programistów Java (zarówno frontend jak i backend), specjalistów ds. zapewniania ja- kości. Szczególnie zależy nam na osobach, które mają doświadcze- nie branżowe lub chciałyby zwią- zać się z naszą firmą na dłużej. Czy First Data prowadzi programy praktyk i staży dla studentów? Studenci jakich kie- runkówmogą na nie aplikować? Jak pokazują nasze doświadczenia, krót- koterminowe praktyki i staże najlepiej sprawdzają się w przypadku osób chcących pracować w zespole zapewnienia jakości oprogramowania. W przypadku ról analityków i programistów potrzeba jednak dłuższego czasu na to, aby współpraca była owocna dla obu stron. Jak wygląda proces wprowadzania nowe- go pracownika – studenta lub praktykan- ta – w funkcjonowanie firmy? Czy nowo zatrudniona osoba może liczyć na wsparcie mentora? Tak, każda zatrudniania osoba ma osobę, która wieloaspektowo pomaga jej wdro- żyć się w życie naszej firmy. Są to nie tyl- ko kwestie związane z wykonywanymi obowiązkami – przygotowanie środowi- ska pracy, uzyskanie dostępów i upraw- nień w systemach, wyjaśnianie zagadnień kariera/

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=