eurostudent wydanie karierowe - Październik 2021 (01) 272/2021

Nigella Lawson Upiecz to! Wydawnictwo Znak Literanova Gdyby na świecie miała istnieć tyl- ko jedna książka kucharska, byłaby nią właśnie ta! Boisz się eks- perymentowa- nia w kuchni? W twoich szafkach zalegają napoczęte produkty? A może jesteś prawdziwym foodie – ale takim cierpiącym na chroniczny brak czasu? Jeśli odpowiedziałeś „tak” na którekolwiek z powyższych pytań, dobrze trafiłeś – Upiecz to! gwarantuje sukces niezależnie od twoich umie- jętności kulinarnych. Te dania praktycznie robią się same! Czas przygotowania: Zaledwie kilkanaście minut, resztę pracy wykona za ciebie piekarnik! Przybory kuchenne: Naczynie żaroodporne, de- ska do krojenia, nóż. Składniki: Do wyboru, do koloru – książka za- wiera ponad 70 przepisów oraz pomysłowe tabele z propozycjami łączenia składników, dzięki którym wyczarujesz istne niebo w gębie. W gruncie rzeczy wystarczą te produkty, które masz pod ręką! Przygotowanie: Proste, pyszne, bezstresowe! Uwagi: Przepisy są porażkoodporne – po prostu nie da się ich zepsuć! Nie nastawiaj się na godzi- ny spędzone w kuchni, jedzenie robi się samo. Procesowi przygotowania sprosta największy kuchenny amator… a efekt końcowy zachwyci nawet kucharza z gwiazdką Michelin! Guy Raz Jak zbudowałem firmę? Prawdziwe historie przedsię- biorców Wydawnictwo MT Biznes W oparciu o wy- wiady prezento- wane w podcaście biznesowym How I Built This, które- go gospodarzem jest Guy Raz, powstała książka Jak zbudowałem firmę. Zawiera ona praktyczną wiedzę wynika- jącą z rozmów przeprowadzonych przez niego z ponad dwustoma przedsiębiorcami o tym, jak założyć firmę i z sukcesem ją rozwijać. Każda jej strona opisuje prawdziwy problem, który wymaga rozwiązania, i przedsiębiorcę, który to zrobił. Powinien przeczytać ją każdy, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym. Książka stała się bestsellerem na listach „New York Timesa” oraz „Wall Street Journal”. Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York Times” najbardziej popularnym autorem podcastów biznesowych, jest także wykładowcą na uniwersytetach Prince- ton i Georgetown. Jego kariera zaczęła się w la- tach 90. w publicznym radiu NPR, pracował też jako korespondent CNN z Berlina i Jerozolimy. W ostatniej dekadzie skupił się jednak głównie na tworzeniu podcastów. Pierwszy z nich to TED Radio Hour, będący radiowym odpowiednikiem konferencji TED. Kolejnym jego autorskim pro- gramem jest How I Built This, którego wysłu- chało ponad 19 milionów odbiorców i który stał się kanwą do napisania książki Jak zbudowałem firmę. Na podstawie rozmów z ponad dwusto- ma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces, Guy Raz stworzył swoisty przewodnik na drodze do przedsiębiorczości. Josh Kaufman Indywidualny program MBA. Rozwiń praktyczne umiejętności biznesowe Wydawnictwo MT Biznes Większość książek mających stano- wić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwa- rzać program nauczania najpopularniejszych uczelni. W przypadku książki Indywidualny program MBA jest inaczej. Jej celem jest przedstawienie w jasny i zrozumiały sposób najważniejszych pojęć ze świata biznesu oraz rozprawienie się z wszelkimi błędnymi przekonaniami na temat przedsiębiorczości. Zbiera ona w jednym tomie nowocze- sne koncepcje i konkretne narzędzia pozwalające podejmować dobre decyzje i w pełni wyko- rzystywać swoje umie- jętności. Aby nauczyć się pro- wadzenia firmy albo po- zyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba koń- czyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działal- ności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za głów- ny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak naj- mniej czasochłonny sposób. Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsię- biorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, nego- cjacje, księgowość, finanse, produktywność, komuni- kacja, przywództwo, pro- jektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszyst- ko to zawarte w jednym tomie. K O N K U R S

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=