Eurostudent Wydanie marcowo-kwietniowe (01) 274/2022

4 S T R E F A E K S P E R T A S T R E F A E K S P E R T A T R E F A E K S P E R T A S T R E F A E K S P E R T A Zdrowa organizacja smakuje lepiej, czyli o wellbeingu w PepsiCo Wszyscy znamy takie marki jak: Pepsi, Lay’s, Doritos, Gatorade czy Lipton Ice Tea. To jedne z wielu marek w portfolio firmy PepsiCo, która od ponad dwóch lat rozbudowuje swoje krakowskie centrum Globalnych Usług Wspólnych (GBS). Dzisiaj to już ponad 500 osób pracujących w zespołach: HR, marketingu, finansów, wsparcia sprzedaży czy łańcucha dostaw. – Cały czas rośniemy, budujemy swoje struktury, a to oznacza, że wokół nas wiele się dzieje i uczymy się od siebie nawzajem w trakcie samej pracy – zauważa Ewa Rychlik, Marketing Director. – Mamy długofalowe cele – nasze działania to nie sprint, a maraton, dlatego tak ważna jest regeneracja i dbanie o ten organizm, jaki wspólnie tworzymy – dodaje. Jak zatem na co dzień dba o siebie zespół PepsiCo? Komunikacja przede wszystkim Wellbeing w ostatnich latach odmieniany jest przez wszystkie przypadki. Trudno się temu dziwić – chyba każdy z nas dąży do zwiększania komfortu i własnej efektywności w życiu zawodowym i prywatnym. To właśnie dlatego coraz więcej osób szuka pracy nie tylko rozwijającej, ale i elastycznej, pozwalającej na odpowiednią ilość odpoczynku. Jest to kierunek wspierany także w PepsiCo. Znalezienie „złotego środka”, czyli odpowiedniego balansu między pracą Znalezienie „złotego środka”, czyli odpowiedniego balansumiędzy pracą a odpoczynkiem, czasem bywa sztuką, ale staje się łatwiejsze przy wsparciu reszty zespołu. a odpoczynkiem, czasem bywa sztuką, ale staje się łatwiejsze przy wsparciu reszty zespołu. Zwłaszcza w trakcie pracy zdalnej jeszcze większego znaczenia nabiera elastyczność, zrozumienie i duża doza zaufania ze strony firmy. – Jedna osoba nie da rady uczestniczyć we wszystkich wirtualnych spotkaniach, dlatego kluczową rolę odgrywa tu komunikacja. Pracownicy muszą czuć się na tyle komfortowo, żeby otwarcie mówić na przykład o nakładających się w kalendarzu zadaniach – tłumaczy Ewa Rychlik. W PepsiCo interakcje to podstawa, a o tym, że warto wymieniać się doświadczeniami i opiniami, przypomina sama strategia firmy „The Pepsico Way”. Nie chodzi tu tylko o aktywne słuchanie, ale gotowość do uczenia się od siebie nawzajem, także w kwestiach związanych z wellbeingiem. Firmie zależy przede wszystkim na tym, żeby wsłuchiwać się w różnorodne potrzeby swoich pracowników, a nie narzucać im rozwiązania: – Większość działań wellbeingowych w krakowskim centrum wychodzi oddolnie od grupy pracowników, którzy chcą realizować te projekty – mówi Karolina Sala, Junior HR Business Partner. – Chcemy, żeby to pracownicy do nas się zgłaszali i mówili, jakie mają pomysły,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=