eurostudent wydanie karierowe, październik 2017

W EY rozwój pracowników rozpoczyna się już od momentu dołączenia do firmy. Specjalistyczna wiedza z zakresu rachunkowości, międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej czy też wstęp do metodologii audytu to tylko niektóre ze szkoleń, które nowi pracownicy przechodzą na wstępie. Na dalszych etapach kariery zawodowej, oprócz szkoleń technicznych, pracownicy EYotrzymująwsparciewzdobywaniu licznych certyfikatów oraz kwalifikacji, takich jak: Biegły Rewident, ACCA, CFA, CIMA, Doradca Podatkowy, czy też bardziej specyficzne certyfikaty z zakresu zarządzania projektami (PMP, Prince, Agile, SCRUM) oraz innych – w zależności od wybranej ścieżki rozwoju. Bardzo duży nacisk kładziemy właśnie na zdobywanie kwalifikacji i certyfikatów, które stanowią międzynarodowe poświadczenie zdobytej wiedzy i bardzo dużą wartość dla pracowników oraz firmy. Zdobywanie kwalifikacji wymaga sporego nakładu czasu, dlatego pracownicymogą liczyć nawsparciewpostaci dostępu domateriałów, szkoleń, ale również otrzymują urlop szkoleniowy, niezbędny na przygotowanie się do egzaminu. A wszystko to, podobnie jak i koszt samych egzaminów, finansowane jest przez EY. Wierzymy mocno, że wraz z rozwojem tzw. twardych, technicznych umiejętności, niezbędne jest rozwijanieumiejętności interpersonalnych, aby lepiej budować relacje nie tylko z naszymi klientami, ale także wewnątrz organizacji. Stąd też już od początkowych etapów kariery zawodowej nasi pracownicy uczestniczą w szkoleniach z zakresu prezentacji, komunikacji, negocjacji, personal brandingu czy też kreatywności. Tego typu warsztaty są okazją do budowania sieci kontaktówwewnątrz organizacji, doposzerzaniawłasnej świadomości, dzielenia się doświadczeniem i wiedzą, co jest niezwykle ważne w stałymprocesie uczenia się. JAKROZWIJAĆ SWOJĄKARIERĘ? Szkolenia i nieustanne podnoszenie kwalifikacji są niezbędnym elementem w procesie rozwoju zawodowego. O tym, w jaki sposób można wspierać rozwój zawodowy pracowników, opowiada Anna Łyjak, Learning&Development Manager w EY. z Biura Karier Politechniki War- szawskiej. Potwierdzają to sami zainteresowani – z badania por- talu GoldenLine.pl wynika, że 63 proc. kandydatów szuka in- formacji o wybranych firmach, starając się dowiedzieć, jakie warunki zatrudnienia oferują. Ponad połowa ankietowanych chce zdobyć wiedzę o możliwo- ści rozwoju i szkoleń (60 proc.), co świadczy o dużym znacze- niu tego obszaru w kontekście czynników decydujących o wy- borze danego pracodawcy. Oferta szyta na miarę Na co konk re t n i e mogą l i - czyć absolwenci zatrudniający się w firmach z szeroko defi- niowanego sektora konsul- tingu? – Pracownicy, którzy swoją ścieżkę zawodową wią- żą z branżą finansową, mogą liczyć na szereg szkoleń do- skonalących ich kompetencje merytoryczne. Młodym pracow- nikom, którzy zaczynają pracę między innymi w firmach kon- sultingowych, od pierwszych dni spędzonych w firmie gwa- rantuje się dostęp do szerokiej gamy szkoleń wewnętrznych, prowadzonych przez eksper- tów w takich obszarach jak au- dyt czy podatki. W tego typu firmach niezmiennym trendem na pewnym e t ap i e rozwo - ju zawodowego jest również dofinansowanie do drogich kwalifikacji takich jak ACCA, CISA, CIA oraz CFA czy Biegły Rewident. – mówi Marika Sta- sinowska, TeamLeader działu HRK Finance. Dzięki szkoleniom wewnętrznym i zewnętrznym młodzi pracownicy rozwinąć mogą najbardziej przydatne kompetencje, zarówno twar- de, jak i miękkie. Dodatkowo, w wielu organizacjach otrzy- mują oni dostęp do szkoleń realizowanych w trybie on-li- ne, a także (w uzasadnionych przypadkach) również dofinan- sowanie do studiów podyplo- mowych czy innych certyfikacji. Korzyści ze szkoleń S z ko l en i a w s ze roko po j ę - t e j b r anż y konsu l t i ngowe j pełnią zatem dwie funkcje: z jednej strony umożliwiają, co szczególnie ważne dla osób wchodzących dopiero na ry- nek pracy, nabycie ogólnych kompetencji oraz zrozumie- nie, w jaki sposób funkcjonuje światowy biznes, z drugiej zaś pozwalają im na nabywanie oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych tak, aby osiągnąć wysokiej jakości wiedzę spe- cjalistyczną zgodnie z oczeki- waniami klientów danej firmy. – Dzięki organizowanym szko- leniom czy programom finansu- jącym kwalifikację, pracownicy mają możliwość poszerzenia horyzontów. Z jednej strony zdobywają kompleksową wie- dzę w obszarze rachunkowo- ści finansowej i zarządczej (np. uzyskując kwalifikację ACCA), bądź uszczegółowiają wiedzę w konkretnej dziedzinie (np. kończąc podatkowe studia po- dyplomowe). Z punktu widze- nia rekrutera i potencjalnego pracodawcy, kandydaci, którzy inwestują swój czas w zdoby- wanie wiedzy, są bardziej ce- nieni na rynku pracy – zauważa Ma r i k a S t a s i nows k a z HRK Finance. Choć z oczywistych wz g l ę dów w i ę k s z o ś ć p r a - cowników koncentruje się na osobistych korzyściach, jakie wynikają dla nich z możliwości uczestnictwa w szkoleniach, warto podkreślić, że również dla pracodawców jest to in- we s t yc j a , k tó ra s i ę zwraca w stosunkowo krótkim czasie. – Pracodawca poprzez szko- lenia wyposaża swój zespół w nowe umiejętności. W dobie rynku pracownika pozyskanie reklama raport specjalny / www.eurostudent.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=